
Effektivitet, tillförlitlighet och flexibilitet
– Intersport har gjort ett strategiskt val när det gäller att ta över logistiken och sköta den på egen hand. Vår ambition är att Intersport-andan ska genomsyra hela företaget, särskilt logistiken. Samtidigt väljer vi att investera i en automatiserad lösning för att snabbt kunna leverera på kundernas villkor, och AutoStore har visat sig vara rätt lösning för oss på många sätt. Effektivitet, tillförlitlighet och flexibilitet är några av de faktorer vi värderar högt. I kombination med Element Logics höga kompetensnivå och långa erfarenhet ser vi fram emot att starta projektet redan i juni, säger Pontus Petersson, som ingår i PMO-gruppen på Intersport.
Detaljhandel och AutoStore – som hand i handske för Element Logic
“We are, of course, very proud and humble about having the opportunity to work with a leading player like Intersport,” says Terje Skjølberg, Sales Manager in Element Logic. “We have delivered successful projects to numbers of companies within retail and especially in the sports & textile segment – both multichannel and pure e-retailers; XXL, Gresvig, Sport1, Stormberg, GetInspired, Bergans, Devold and Fjellsport to name a few. We are very proud that Intersport will be part of this good company, “continues Skjølberg.
– Vi är naturligtvis väldigt stolta och ödmjuka över att få möjlighet att arbeta med en ledande aktör som Intersport, säger Terje Skjølberg som är försäljningschef på Element Logic. Vi har levererat framgångsrika projekt till ett antal företag inom detaljhandeln och särskilt inom sport- och textilsegmentet. Det gäller både multichannel och rena e-handelsaktörer, till exempel XXL, Gresvig, Sport1, Stormberg, GetInspired, Bergans, Devold och Fjellsport. Vi är mycket stolta över att Intersport kommer att vara en del av gänget, avslutar Skjølberg.